Seuratiedote 9/2021

Arvoisat lumilajien seuratoimijat, liittovaltuutetut ja johtokunnan sekä johtoryhmien jäsenet,

Heikki Hämäläisen menehtyminen pysäytti meidät kaikki. Heikin poismenon johdosta minä ensimmäisenä varapuheenjohtajana nousin liittovaltuuston puheenjohtajaksi. Olen lähestynyt  aikaisemmin samalla asialla liittovaltuutettuja, mutta haluan nyt lähestyä vielä seuroja ja toivon, että jaatte kirjeessä olevia asioita seurassanne. Joillakin alueilla asiaa onkin jo työstetty, mutta toivon, että tällä viestillä tavoitamme kenttäväkeä vielä lisää.

Liittovaltuuston kokous järjestetään koronatilanteen vuoksi etäkokouksena lauantaina 23.10.2021 klo 10. Vuosittain puolet johtokunnan jäsenistä on erovuoroisia. Liittovaltuutetut valitaan liittokokouksessa aina kahdeksi vuodeksi, joten tänä vuonna liittovaltuustossa ei ole erovuoroisia jäseniä. Nyt kaikilla on mahdollisuus ilmaista halukkuutensa ja innokkuutensa Hiihtoliiton johtokunnan jäseneksi. Kaikki halukkaat johtokunnan jäseneksi, varajäseneksi tai puheenjohtajaksi voivat ilmoittautua allekirjoittaneelle. Tai mikäli haluatte suositella jotain toista henkilöä (muistakaa kysyä henkilön suostumus tehtävään) johtokunnan jäseneksi, varajäseneksi tai puheenjohtajaksi, niin samoin ilmoittakaa asiasta allekirjoittaneelle. Lyhyt esittely perusteluineen ja cv riittävät. Ilmoittautumisaikaa on perjantaihin 17.9. klo 16 saakka.

Tässä vielä muistutus erovuoroisista johtokunnan jäsenistä ja heidän käytettävyydestään jatkokaudelle:

Johtokunnan jäsenistä erovuorossa ovat puheenjohtaja Markku Haapasalmi, Lauri Kettunen (mäkihyppy & yhdistetty), Antti Kärävä (alppilajit) ja Rinna Ikola-Norrbacka (muu jäsen). Lisäksi kaikki varajäsenet Heikki Keskitalo (maastohiihto), Riina Valto (mäkihyppy & yhdistetty), Jari Lehtinen (alppilajit) sekä Satu Kalajainen (muu jäsen) ovat erovuorossa. Satu Kalajainen on ilmoittanut, ettei ole käytettävissä jatkossa johtokunnan työskentelyyn. Myös kesken kauden johtokuntatyöskentelystä luopuneen Kirsi Joensuun paikka on avoinna. Kaikki muut erovuorossa olevat jäsenet ovat valmiita jatkamaan tehtävässään. Tämä asia on kaikilta varmistettu.

Kokouksen henkilövalintoja valmistelee tuttuun tapaan vaalivaliokunta. Vaalivaliokuntaan kuuluvat asemansa puolesta allekirjoittanut liittovaltuuston puheenjohtaja Niina Meis ja liittovaltuuston varapuheenjohtaja Miikka Himmi sekä kolme lajiryhmien valitsemaa edustajaa. Nämä edustajat ovat Ari Lagerström (maastohiihto), Mika Jukkara (mäkihyppy ja yhdistetty) ja Timo Sallinen (alppilajit).

Jos on kysyttävää, olkaa rohkeasti yhteydessä allekirjoittaneeseen tai Larissaan kokousjärjestelyistä yms. mieltä askarruttavista asioista.

Terveisin,

Niina Meis
Liittovaltuuston puheenjohtaja

niina.meis@gmail.com