Hopeasompa

HOPEASOMPA 15.-17.3.2024 VÖYRI

Hopeasompa 2024 alkaa perjantaina sprinteillä (perinteinen hiihtotapa), lauantaina on normaalimatkat (vapaa hiihtotapa) ja sunnuntaina viestit (perinteinen hiihtotapa).

Ilmoittautuminen

Seurat ilmoittavat itse hiihtäjänsä kilpailuun. Ilmoittautuminen kilpailuun päättyy 11.3. klo 21.00.

Hopeasompa-loppukilpailujen henkilökohtaisten lähtöjärjestys muodostetaan arpomalla.

Viesteissä lähtöryhmä 1 on piirien ilmoittamat parhaat joukkueet, joten ilmoittakaa viimeistään 11.3. Erjalle, erja.a.vuorinen@hotmail.com, ilmoittamanne viestijoukkueet.

Lähtöalue ja piiripäällikköliivit

Lähtöalueelle pääsevät urheilijoiden lisäksi vain piiripäällikköliivillä yksi henkilö/piiri. Piiri huolehtii itsenäisesti liivin kierrätyksestä.

Ilmoittakaa viimeistään 11.3. Erjalle, erja.a.vuorinen@hotmail.com, seuranne yhteyshenkilö, jotta saadaan sovittua piiriliivin kierrätyksestä.

Ikäluokkarajoitukset

Valtakunnallisissa mestaruuskilpailuissa jokaisen kilpailijan tulee osallistua ikäluokkansa mukaiseen sarjaan, mutta 12-vuotiaat saavat osallistua nuorimpana ikäluokkana Hopeasompa-loppukilpailun henkilökohtaisiin sarjoihin ja viestikilpailuun.

Eli nyt vuonna 2012 syntynyt urheilija voi osallistua N/M13 henkilökohtaiseen kilpailuun ja N/M14 viestiin, mutta vuonna 2013 syntynyt urheilija joutuu valitettavasti vielä odottamaan vuoden ennen Hopeasompa loppukilpailuun pääsyä.

Kisainfo

Kilpailua koskeva tiedottaminen tapahtuu kilpailun nettisivujen kautta. Kilpailujen aikana pikaviestintäkanavana toimii WhatsApp-applikaatio, johon liittymiseen löytyy ohjeet järjestäjän nettisivulta.

Kattava tietopaketti Hopeasommasta löytyy verkkosivuilta https://hiihtoliitto.fi/tapahtumat/hopeasompa/voyri/