Maakuntaviesti ja junioriviesti

Varsinais-Suomenhiihto ry kilpailutoimintaohjeistus

Maakunta- ja Junioriviestien sarjat ja osuudet

Maakuntaviesti A-sarja:

1. osuus M 5km P
  2. osuus M16 tai M50 5km P
  3. osuus N16 tai N40 3km V
  4. osuus M20 tai M40 5km V
  5. osuus N 3km V
  6. osuus M 8km V

Ilmoittautuminen Kilmo tai sähköposti, järjestävän seuran ilmoittamaan päivään mennessä. Hiihtäjien alaikäraja 13 vuotta jota noudatettava. Kaikilla joukkueen jäsenillä oltava joko ski-passi, lisenssi, vakuutustodistus tai vastuunvapaudentodistus täytettynä ilmoittautumisen yhteydessä.

Maakuntaviesti B-sarja:

1. osuus N tai M >13 5km P
  2. osuus N tai M >13 5km P
  3. osuus N >13 3km V
  4. osuus N tai M >13 5km V

Joukkueiden ei tarvitse olla seurakohtaisia vaan voi olla esimerkiksi kaveriporukka tai työpaikan joukkue. Nainen saa korvata miehen mutta ei toisinpäin. Hiihtäjän alaikäraja 13 vuotta jota noudatettava. Ilmoittautuminen sähköpostilla järjestävän seuran ilmoittamaan päivään mennessä. Hiihtäjäkohtainen vastuunvapaustodistus täytettynä ilmoittautumisen yhteydessä riittää, ski-passia tai lisenssiä ei välttämättä tarvitse jos on vakuutustodistus tai vastuunvapaustodistus.

Junioriviesti 6 osuutta:

1. N8 1km
  2. M8 1km
  3. N10 1,5km
  4. M10 1,5km
  5. N12 2km
  6. M12 2km

Junioriviesti 4 osuutta:

1. N8 1km
  2. M8 1km
  3. N10 1,5km
  4. M10 1,5km

Junioriviestissä tyttö saa korvata pojan mutta ei päinvastoin ja ikäsarjoja noudatettava joka tapauksessa. Junioriviestissä jokaisella hiihtäjällä oltava ski-passi ja ilmoittautuminen tehdään Kilmon:n tai s-postin kautta järjestävän seuran ilmoittamaan päivään mennessä. Järjestävällä seuralla hiihtotyyli/tyylien päätös.

Juniori- ja Maakuntaviesteissä voittaja joukkueille kiertopalkinnot esim. pokaalit tyyliin kolme perättäistä kiinnitystä tai neljä kiinnitystä yhteensä niin jää seuralle.

Juniori- ja Maakuntaviesteissä palkitaan myös kolme parasta joukkuetta viestin viejineen esim. mitalilla tai muulla palkinnolla.